The Cobbler

Postat in Reviewuri de - martie 12, 2015
The Cobbler

Nu sunt un mare fan al lui Adam Sandler, pentru ca mi se pare ca merge mai mereu pe alegeri sigure, care ii pot aduce cativa bani in plus din partea fanilor devotati pe care ii are, si pentru ca uita sa fie actor si sa-si diversifice paleta de roluri abordate. Cu toate astea, am ales sa vad The Cobbler pentru subiectul usor diferit si pentru ca speram ca filmul sa aduca si ceva profunzime pe langa zambetele uzuale, generate de prezenta lui Sandler.

Daca as spune ca filmul e lipsit de profunzime, as fi cu adevarat rautacioasa fara motiv. Mai degraba as zice ca The Cobbler, creatia lui Thomas McCarthy, esueaza lamentabil in a pastra o profunzime egala si intensa. Intr-adevar, filmul este mai mult serios decat amuzant si mai mult dramatic-suprarealist decat comic, iar asta e un lucru care il avantajeaza, dar povestea lui Thomas McCarthy si Paul Sado nu reuseste sa te prinda asa cum ar fi putut s-o faca.

Si nu e vina lui Adam Sandler acolo. De fapt, Sandler pare sa fi ajuns la o maturitate artistica perfecta pentru roluri usurel-profunde, care nu necesita un prea mare zel actoricesc si nici vreun look de pretty boy in dizgratie. In rolul lui Max Simkin, Adam Sandler este natural, chiar daca un pic epuizat, un pic sters si un pic plictisitor – cam cum suntem noi toti dupa multe zile grele la rand, nu? Salut efortul lui de a se dedica unui personaj care este, in fond, un mediocru, si reusita de a se ridica la nivelul provocarii.

De departe, cel mai bun lucru din film este – pentru mine, sa ne intelegem – distributia lui Steve Buscemi. In rolul lui Jimmy, veteranul actor este, practic, o prezenta comoda, care se “asorteaza” cu orice scena si personaj, care da o naturalete aparte povestii. Nu pot sa nu remarc extraordinara chimie dintre el si Adam Sandler, care se simte dincolo de subiectul subtire de pe ecran.

Dustin Hoffman isi face si el aparitia in cateva momente cheie, dar ii lipseste carisma de alta data, si in fiecare moment mi-a parut in contratimp cu restul colegilor sai de platou.

Nu acelasi lucru il pot spune despre batranul Method Man, creditat drept Clifford “Method Man” Smith, care se ocupa de partea amuzanta a filmului, din pacate, prin tot felul de clisee cu si despre negri. Poate daca ar fi avut parte de glume originale, Method Man ar fi putut sa-si dezvaluie talentul mai eficient.

Despre Melonie Diaz, care apare fix 0.37 de secunde in trailer, numai de bine. Tanara actrita pare facuta pentru roluri serioase, un fel de Michelle Rodriguez imbracata in Erin Brokovich, daca vreti, si chiar daca in The Cobbler n-are prea mult timp sa se desfasoare, ea face din Carmen un personaj placut, chiar daca plin de stereotipuri (din nou, un scenariu “fabulos”).

Fanii lui Adam Sandler vor dori sa vada o comedie obisnuita, cu tot felul de glume puerile care sa ii faca sa rada. Din pacate, pana si trailerul incearca sa minta in directia asta, si ati putea fi dezamagiti daca aveti asteptari de natura comica din partea lui The Cobbler. Faptul ca din trailer nu poti intui directia in care se duce viata lui Max mi se pare un lucru bun, care totusi nu salveaza filmul de la un dezastru ambulant. Regia lui McCarthy este de-a dreptul pur si simplu groaznica, nereusind sa transmita o poveste convingatoare si bine inchegata.

Ritmul in care The Cobbler se dezvaluie publicului spectator este unul extrem de incet, si pe alocuri iritant. Mai pun la asta si faptul ca, in ciuda subiectului cu potential de poveste morala, regizorul evita cu brio sa spuna o pilda despre schimbarea vietilor altor oameni, si deci, despre un altruist in devenire, asa cum ai fi crezut, si pot considera The Cobbler drept un imn al barbatilor imaturi care refuza sa creasca.

Noroc cu personajele feminine puternice, fie ele mame singure, lasate cu momma’s boy pe cap, ticaloasa de serviciu (interpretata savuros de bine de Ellen Barkin) sau tipa cu principii, care nu e transformata intr-o caricatura feminista (Melonie Diaz), ca altfel filmul ar fi fost o zeama indescifrabila de jumatati de caracter combinate cu jumatati de vise. Pana la final, spectatorul se va satura de determinarea cu care Thomas McCarthy e hotarat sa anihileze orice farama de intriga, motivatie si credibilitate in personajele sale.

The Cobbler apare in cinematografe incepand cu 13 martie. Multumesc RoImage si Cinema City Sun Plaza pentru invitatia la film.

Aceasta postare a fost scrisa de
Pasionata de litere si filme, am incercat sa gasesc modalitatea prin care sa le imbin, fara a provoca o noua apocalipsa. Ma puteti citi si pe www.breathemein.net si www.nimic.info.

Un comentariu

  • Eu sunt fan Adam Sandler, dar din pacate acest film l-am pus in categoria filmelor de plictiseala.

Lasa un comentariu