The Man from U.N.C.L.E.

Postat in Reviewuri de - august 20, 2015
The Man from U.N.C.L.E.

In 2015 filmele cu spioni par sa faca o revenire spectaculoasa. Dupa ultra-amuzantul Spy a lui Paul Feig, a venit randul lui Guy Ritchie sa incerce si categoria asta. Cu umorul britanic tipic, atat de sec incat nu stii daca sa arunci cu ceva spre ecran sau sa razi tinandu-te de burta (I did both at the same time), Ritchie isi ghideaza personajele in epoca de dupa razboi a anilor ’60, aducand impreuna un super-spion american (Henry Cavill), un munte de om din URSS (Armie Hammer) si Gaby, o fragila tanara din RDG (Alicia Vikander).

Impreuna, trio-ul magic ar trebui sa-l recupereze pe tatal lui Gaby, pentru a salva lumea de o posibila arma nucleara. Basically, another day in the 60s.

Henry Cavill este Napoleon Solo, fin cunoscator al hainelor, mancarurilor bune si femeilor frumoase. La polul opus, Illya Kuryakin (Armie Hammer) este agentul perfect – puternic, agil, inteligent, adus de KGB pentru a colabora cu agentul CIA. Trebuie sa recunosc ca in 99% din timp, Hammer este mult mai fermecator si natural decat Cavill, care incearca o combinatie de James Bond voit realist (deci fals) si care-si incearca mana la niste umor asa-zis classy. Daca Illya este un om plin de defecte, personajul lui Armie Hammer este un om in toata splendoarea lui, si actorul este fermecator in momentele tensionate, emotionante, pline de actiune sau amuzante. Cat despre accentul sau, numai cuvinte de lauda am.

Pe Alicia Vikander am tot vazut-o in filme in ultimul an, si speram ca The Man from U.N.C.L.E. sa ma convinga. Nu stiu ce a vrut sa faca Guy Ritchie din fiica unui fost cercetator nazist, dar Gaby este un personaj incomplet. De multe ori, pare in plus, si toata povestea vietii ei e atat de SF incat am ignorat-o pe tot parcursul filmului. O pustoaica, fiica naturala a unuia dintre mai marii lui Hitler, este acum in RDG, lucrand drept mecanic auto? Seriously? Aceeasi fata care are un unchi care lucreaza drept… nimic?! La una dintre cele mai bogate firme din Italia? Hmm…

In schimb, o avem pe Elizabeth Debicki, care, in rolul Victoriei Vinciguerra, este unul dintre cei mai entertaining villains pe care i-am vazut in ultima vreme. Bogata, stilata, opulenta, puternica, ambitioasa, superba in fiecare moment si la fel de taioasa oricand, Victoria este un dusman destul de bine construit, chiar daca nu apare decat prea putin timp in film pentru gustul meu, iar Debicki este fascinanta in costumele ei dualiste alb-negru si machiajul tipic anilor ’60.

Mult-trambitatul rol al lui Hugh Grant este, din pacate, insuficient pentru a ne bucura de actor. In postura lui Waverley, Grant este dezolant de batran si chiar un pic nelalocul sau intre atatea staruri tinere.

Speram ca The Man from U.N.C.L.E. sa fie filmul cu care Guy Ritchie o sa ma faca sa ma razgandesc. Vizual vorbind, filmul e superb – atat stilul de a filma, cat si decorurile, costumele si machiajele se muleaza perfect pe epoca respectiva. Fluiditatea miscarii din scenele lui Ritchie este la fel de captivanta ca intotdeauna, si precizia lor este aproape de maxim. Nu vreau sa uit sa mentionez si o coloana sonora superba, livrata de Daniel Pemberton, dar cam aici se sfarseste distractia pentru mine. Guy Ritchie uita sa demonstreze ca are o voce creativa proprie, si sfarseste prin a fi o copie de Robert Rodriguez, care e o copie a lui Tarantino.

Clinic vorbind, The Man from U.N.C.L.E. e un efort superb, care se apropie de perfectiune. Apropierea de perfectiune ii taie din emotie, din pacate, si aici Guy Ritchie da mereu gres.

The Man from U.N.C.L.E. intra in cinematografe incepand cu 21 august. Multumesc Freeman Entertainment sCinema City AFI Palace Cotroceni pentru invitatia la film.

Aceasta postare a fost scrisa de
Pasionata de litere si filme, am incercat sa gasesc modalitatea prin care sa le imbin, fara a provoca o noua apocalipsa. Ma puteti citi si pe www.breathemein.net si www.nimic.info.

Lasa un comentariu